Bezmaksas piegāde pirkumiem virs €50

Izprotot pamatus: kā mūsu produktu iepakojums atšķiras no standarta?

Produkta iepakojumam ir būtiska loma ieinteresētības radīšanā pircējos. Taču zem tā ārišķīgās čaulas atklājās zīmola patiesās vērtības. Šajā bloga ierakstā zem palielināmā stikliņa liekam savu produktu iepakojumu, lai ļautu ikvienam ieskatīties aiz slēgtām durvīm un ieraudzīt mūsu vērtības. Kāpēc mēs izvēlamies ilgtspējības pieeju ne tikai produktu sastāvam, bet arī iepakojumam, uzzināsi lasot šo ierakstu.

Izprotot pamatus: kā mūsu produktu iepakojums atšķiras no standarta?

Kā sabiedrība mēs tikai nesen esam sākuši pievērst uzmanību vides jautājumiem. Pirms dažām desmitgadēm neviens nedomāja par planētas veselības stāvokli vai apšaubīja produktu sastāvu un to iepakojumu. Tas noteikti nebija par iemeslu neiegādāties preces. Toreiz cilvēki priecājās par to, ko mēs tagad nicinām. PLASTMASU. 1907. gadā Leo Beiklends savā Ņujorkas rezidencē radīja plastmasu tādu, kādu mēs to pazīstam šodien. Tas nu dien' bija sasniegums, jo jaunais materiāls pavēra plašas iespējas. Tas ātri vien kļuva par masu produkcijas pamatu, jo bija viegli pieejams, lēti saražošajams un plaši pielietojams. 

Patīsim laiku uz priekšu līdz mūsdienām. Plastmasa ir kļuvusi par lamuvārdu, un tam ir labs pamatojums. Šodien rubrikā “Izprotot pamatus” mēs pavisam atklāti pastāstīsim visu par iepakojumu, ko izmantojam mūsu produktiem un kāpēc mums ir svarīgi radīt maz atkritumu un būt ilgtspējīgiem.

Viena zemeslode, kas jāmīl?

Vai piekritīsi, ka dažreiz ir grūti izjust empātiju pret kaut ko nedzīvu. Es zinu, ka man ir grūti just mīlestību pret mūsu planētu tāpat kā es to jūtu pret savu suņuku vai ģimeni. Man ļoti rūp ģimenes locekļi, mājdzīvnieki un cilvēki kopumā, tomēr es ne vienmēr tā pat jūtos attiecībā pret mūsu planētu. Ne visi var izjust empātiju pret zemeslodi vai dabu, bet tas nenozīmē, ka mēs nevaram darīt to, kas tai ir vislabākais. Bieži vien ilgtspējīga dzīvesveida piekritēji tiek klasificēti kā dabu mīloši hipiji. Daži no tiem, iespējams tādi ir, bet ne visi no mums iekļaujas šajā kategorijā. Arvien pieaug to cilvēku skaits, kuri saprot klimata krīzi, mainīgās ekosistēmas, ko izraisa mūsu patērētāju sabiedrība, un tāpēc savu dzīvesveida izvēli pamato ar zinātni un faktiem. Tādi esam mēs the MUNIO. Mēs absolūti iekļaujamies kategorijā, kuru tikko aprakstīju — uz faktiem balstīti, planētu cienoši, gudru iepirkšanos atbalstoši, ilgstpējību praktizējoši cilvēki.

Jau no paša sākuma mēs zinājām, ka MUNIO darīs lietas citādāk, nekā ir pieņemts. Mājlietu un skaistuma industrija vien katru gadu izmanto 142 miljardus plastmasas iepakojuma vienību. Mēs pavisam noteikti negribējām palielināt šo statistiku ar saviem produktiem. Mēs smeļamies tik daudz iedvesmas un izejmateriālu no dabas — kā gan mēs vienlaikus varētu to turpināt piesārņot? Mūsu pieeja vienmēr ir bijusi nenodarīt ļaunumu un izmantot labāko. 

Aizmirstiet par plastmasu, tinam visu audumā

the MUNIO produktu klāstā ir divu veidu sveces. Mūsu Naturella kolekcijas sveces ir brīvi stāvošas, tām nav trauka vai ietvara. Taču jaunākās kolekcijas Vitale sveces ir ievietotas stikla traukos. Veikalos redzamās cilidriskās sveces bieži ir iesaiņotas celofānā (plastmasā). To dara, lai aizsargātu vasku no jebkādiem skrāpējumiem vai bojājumiesm, kas var rasties produktus pārvadājot. Tā ir pieņemts. Tas ir standarts. Aizsargājot sveci ar plastmasas apvalku, tiek piesārņota vide, galvenokārt okeāni. Jau no pašiem pirmsākumiem zinājām, ka savas sveces plastmasā netīsim. Tomēr pasargāt tās vajag. 

Mūsu risinājums bija (un joprojām ir) katru cilidrisko sveci ietīt auduma drāniņā un pēc tam ievietot to pārstrādāta, nebalināta kartona kastītē. Mēs to sākām darīt 2008. gadā un kopš tā laika neesam mainījuši šī produkta iepakojumu. Gan audums, gan kartona kaste ir ilgtspējīgi, dabiski materiāli. Tie bioloģiski noārdās, ir lietojami atkārtoti vai pārstrādājami.

Savukārt mūsu stikla trauku sveces nemaz netiek ievietotas kastītē. Tās iesaiņojam ar rokām šūtos auduma maisiņos, kuru dizains ir ļoti praktisks. Lai izvairītos no lentas vai aukliņas izmantošanas, maisiņa piegrieztni veidojam tā, lai rokturi un aizdare tajā jau būtu iestrādāti. Tas izskatās šādi

Lai gan sveces ir iespējams iepakot ilgtspējīgi, vairums zīmolu tomēr izvēlas to nedarīt. Ilgtspējīgs iepakojums ir dārgāks nekā plastmasa, to ir grūtāk pielāgot zīmola identitātei un piedāvājums ir oti ierobežots. Tāda ir arī mūsu pieredze ar ķermeņa kosmētikas produktu iepakojumu. Tāpēc tieši par to arī turpināsim mūsu sarunu. 

Ja labi grib, visu var

2019. gadā laidām klajā mūsu ķermeņa kosmētikas kolekciju. Pirmās pievienojām ķermeņa eļļas, šķidrās un cietās ziepes un roku krēmus. Zinājām, ka arī ar šo jauno kolekciju paliksim uzticīgi mūsu vērtībām un izvairīsimies no plastmasas. Visus produktus iepildījām stikla pudelītēs. Šāds iepakojums noteikti nav nekas sensacionāls, jo ticu, ka iepriekš ir manīti roku krēmi stikla trauciņos. Tas nav standarts, taču daži zīmoli to jau ir darījuši. Un, tā kā tas ir materiāls, kas ir ilgtspējīgs, arī mēs ar prieku izmantojām to saviem produktiem.

Produkts tiek iepildīts stikla burciņās un tad iesaiņots auduma maisiņā. Tieši šis maisiņš bija mūsu jauninājums, lai varētu samazināt arī kartona lietošanu un dot iespēju iepakojumu izmantot atkārtoti (arī pati šo maisiņu izmantoju dažādu nieciņu uzglabāšanai). Audums ir 100% kokvilna, iepakojums ir stikls, un etiķete ir kartona. Nelielais plastmasas daudzums, ko nākās izmantot (dozatoram jeb pumpītim) ir pārstrādāts.

 

Kad nolēmām paplašināt savu ķermeņa kosmētikas kolekciju, pēc klientu ieteikumiem līnijai pievienojām ķermeņa losjonu un dušas želeju. Taču te saskārāmies ar problēmu. Stikla iepakojums vairs nebija labākais risinājums, jo stikla lietošana dušā (ķermeņa mazgāšanai) var būt diezgan bīstama. Mūsu meklējumi pēc labākas iepakojuma alternatīvas bija ilgi, jo tā vien šķita, ka nepstāv tāds iepakojums, kas būtu ilgtspējīgs un praktisks šķidrumu uzglabāšanai.

Izmēģinājām piena kartona pakas, taču, saņemot pirmos paraugus no ražotāja, atklājām, ka tās no iekšpuses ir pārklātas ar plastmasu, lai novērstu šķidruma noplūdi. Tas mums neder. Nākamā izvēle bija pavisam jauns koncepts skaistumkopšanas industrijā – kartona pudele. Tā izskatījās ļoti daudzsološi un būtu iespējams pilnībā pielāgot iepakojuma dizainu. Bet nav grūti iedomāties mūsu vilšanos, kad saņēmām pirmos testa produktus un atklājām, ka iekšpusē ir plastmasas pudele un kartons ir tikai ārpusē. Visbeidzot, pēc vairāku mēnešu ilgas izpētes un testēšanas, mēs izvēlējāmies skaistas, matētas, melnas alumīnija pudeles mūsu jaunajiem ķermeņa produktiem. Tās bija vieglas, pilnīgi ilgtspējīgas un lieliski piemērotas uzglabāšanai dušā. Mazā uzvara.

Ja vari, izmanto atkārtoti

Labākais risinājums plastmasas samazināšanai ir atkārtoti izmantot to, kas tev jau ir. Šis ir reāls risinājums problēmai, tāpēc mēs radījām lielos produktu iepakojumus atkārtotai uzpildei. Ideja ir pavisam vienkārša. Mūsu standarta ķermeņa kosmētikas produktu iepakojums ir stikls vai metāls. Pēc produkta izlietošanas, saglabā tā iepakojumu un iegādājaties tikai lielo uzpildījumu pudeli. Viena lielā atkārtotās uzpildes pudele papildinās sākotnējo (oriģinālo) pudelīti 5 reizes. Šādā veidā tiek atkārtoti izmantots viens iepakojums un samazināts vienreiz lietojamo iepakojumu ražošanas apjoms.

Ķermeņa kosmētikas pudeles atkārtotai uzpildei ir izgatavotas no metāla, tās ir ilgtspējīgas, pārstrādājamas un atkārtoti izmantojamas. Šo risinājumu novērtē visi tie, kuri vēlās dzīvot videi draudzīgāk un atbildīgāk.

Arī ražojot produktus pašiem, tomēr ir ķēdes posmi, kurus pilnībā kontrolēt mēs nevaram. Iedošu piemēru – izejvielas pasūtām no uzticamiem un sertificētiem partneriem, taču tās tiek piegādātas lielās kastēs. Līdz šim tik lielas kastes atkārtoti izmantot nebija iespējams, taču nu esam nākuši klajā ar kādu jauninājumu. Lai neizniekotu saņemto iepakojumu, iegādājāmies ierīci, kas šīs lielās kartona kastes pārstrādā. Iegūtais materiāls turpmāk kalpos kā pildmateriāls jeb apjoma materiāls iepakojumos mūsu pašu produktu pakošanas procesā.
Bieži vien industrijā šim nolūkam izmanto putuplastu, burbuļplēvi vai tādus uzpūstas nūjiņas (angliski - packing peanuts). Tie visi ir plastmasas blakusprodukti, tāpēc mēs no tiem izvairāmies un izmantojam papīru. Lai gan papīrs ir labāka un video draudzīgāka alternatīva iepriekš minētajiem, arī mēs sekojam zelta principam “ja vari, izmanto atkārtoti”. Tāpēc esam īpaši priecīgi, ka turpmāk izejmateriālu iepakojumu varēsim pārstrādāt un izmantot atkārtoti savu sūtījumu iepakošanai.

Ilgtspējība nav lēta

Ir 3 noteikumi, lai iepakojumu uzskatītu par ilgtspējīgu. Kopumā, runājot par videi draudzīgu iepakojumu, tas nozīmē:

  • Materiāli: 100% pārstrādāti vai dabiski materiāli
  • Ražošana: mazāks iepakojums, tīrāka un labi pārvaldīta piegādes ķēde, bezatkritumu un slēgta cikla ražošana
  • Aprite: Iepakojums, ko var viegli izmantot atkārtoti vai pārstrādāt

Viss iepriekš minētais atbilst mūsu zīmolam, taču tā ir taisnība – ilgtspējība nav lēta. Šī brīža tirgus ir tik piesātināts ar lētiem produktiem, kuri izmanto ražošanā platsmasu. Alternatīvu meklēšana ir vien' dārgs hobijs. Diemžēl ilgtspējīgi materiāli ir dārgāki, un to piedāvājums nav plašs. Lielākā daļa zīmolu ir ieinteresēti saglabāt konkurētspēju, kas nozīmē piedāvāt savus produktus par zemām cenām. Lai to nodrošinātu, ilgtspējība nevar būt prioritāte. Mūsu sabiedrībā šobrīd ilgtspējīgi produkti ir neliela greznība, ko ne katrs var atļauties.

Bet ir veids kā to mainīt. Kā patērētājiem mums ir jākoncentrējas uz tādu zīmolu atbalstīšanu, kuriem prioritāte ir ilgtspējība, un jāpārtrauc ar savu naudu atbalstīt lielās korporācijas, kurām tā nav. Ja patērētāji sāks pieprasīt labāku iepakojumu, tirgum tas būs jāpieņem un jāpiedāvā alternatīvas. Problēma nav tā, ka alumīnija ražošana ir tik daudz dārgāka par plastmasas ražošanu. Drīzāk tas, ka tirgus neprasa neko citu vai labāku, tāpēc uzņēmumi neizjūt spiedienu koncentrēties uz ilgtspējīgu, mazāk atkritumus radošu iespēju atrašanu.

Šādi liekot savu produktu iepakojumu zem palielināmā stikliņa mūsu mērķis ir izgaismot pasaules mēroga problēmu, ko esam apņēmušies novērst. Un, ja mēs vieni nevaram to novērst, mēs vismaz neturpināsim problēmu palielināt.

Ņem vērā, ka iegādājoties mūsu produktus, tu palīdzi samazināt tūkstošiem tonnu plastmasas atkritumu, kas tiek nogādāti poligonos. Par to mēs esam pateicīgi.

MUNIO izmanto 100% organisku sojas un rapšu vasku. Savu vasku aromatizējam ar eko sertificētiem aromātiem – pilnīgi dabīgiem un 0% kaitīgiem. Produktus var apskatīt un iegādāties mūsu interneta veikalā.

Ja ilgtspējības tēma jūs interesēja, iesakām izlasīt šos rakstus (tie ir angļu valodā), kas veiksmīgi parāda problēmas skaistumkopšanas nozarē un to, kā tā var darboties labāk.